HighRank

Reklama w Google – linki sponsorowane
obowiązkowa reklama AdWords (Google Ads) każdej firmy

Kampania linków sponsorowanych Google Ads to najpopularniejsza reklama firmy w Internecie i metoda promowania firmowej strony internetowej.

Klienci nie znajdują Twojej firmy w Internecie?
Wyświetlanie tekstowych reklam w Google na zapytania internautów umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów tym firmom, których strona nie osiąga dostatecznie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Większości firm nie trzeba przekonywać do uruchomienia strony internetowej. Samo opublikowanie witryny w Internecie nie przyczynia się jednak do zwiększenia przychodów. Potencjalny klient, któremu firma chciałaby przedstawić ofertę, nie zna przecież adresu strony, toteż nie może jej odwiedzić bezpośrednio (wpisując adres w pasku przeglądarki).

W ten sposób – mimo posiadania strony internetowej – oferta firmy dla nowych klientów nadal pozostaje niewidoczna.

Umieszczenie witryny w wyszukiwarkach internetowych – specjalnych serwisach, z których internauci korzystają, poszukując produktów i usług – również nie poprawia widoczności strony. Wyszukiwarki zwracają odpowiedzi na zapytania użytkowników w postaci linków (tytuły i krótkie opisy stron) wyświetlanych jeden pod drugim, tworząc tzw. listę wyników wyszukiwania. Na pierwszej stronie może się znaleźć jedynie kilka-kilkanaście linków (zazwyczaj 10). O tyle jest to istotne, iż zdecydowana większość internautów nie przegląda linków spoza pierwszej strony listy.

Nie ma Cię w Google – nie ma Cię wcale
Pozycjonowanie a reklama Google AdWords

W Polsce najpopularniejszą wyszukiwarką internetową jest Google (ponad 98% udziału w rynku, ok. 22 700 000 użytkowników). Nic więc dziwnego, że firmom bardzo zależy, by link do strony internetowej ukazywał się na liście wyników jak najwyżej zwłaszcza w wyszukiwarce Google.

Niestety, z racji istnienia ogromnej ilości stron internetowych nowa witryna ma znikome szanse osiągnąć wysoką pozycję w Google. By podnieść pozycję linku niektóre firmy korzystają z pozycjonowania strony (ściśle związanego z optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych, ang. search engine optimization [SEO]). Pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google ma jednak istotne ograniczenia:

  • wysoki koszt
  • brak gwarancji efektów
  • osiągnięcie pożądanej pozycji wymaga czasu (pierwsze rezultaty pojawiają się po upływie kilku miesięcy)
  • zmiana zasad ustalania kolejności linków na liście wyszukiwania Google wpływa na pozycję strony w wyszukiwarce (innymi słowy, utrzymanie pozycji w Google wymaga ciągłego powtarzania procesu)
  • komunikowanie czasowych informacji w Google jest niemożliwe (zanim wyszukiwarka odnotuje zmianę, informacja jest już nieaktualna).

Zwłaszcza dla firm oczekujących szybkich efektów są to poważne utrudnienia. Ograniczeń tych nie ma reklama Google Ads (przed 24 lipca 2018 roku reklama AdWords) – i właśnie dlatego firmy tak chętnie uruchamiają reklamy w Google.

Umieść firmę na szczycie listy wyników wyszukiwania
Promowanie strony w Google – reklama w Google, czyli linki sponsorowane Google Ads (dawniej reklama AdWords)

Szczyt strony wyników wyszukiwania Google to kluczowe miejsce pozyskiwania klientów. Reklamy w wyszukiwarce Google – tzw. linki sponsorowane Google – wyświetlają się ponad listą wyników, a także poniżej niej (maksymalnie po 4 linki), gdy użytkownicy szukają produktów lub usług takich jak te, które oferuje Twoja firma.

Reklama Google Ads (reklama AdWords) w wyszukiwarce składa się z 3 pól nagłówka, każde o maks. długości 30 znaków, oraz 2 pól opisu, każde o maks. długości 90 znaków. Łącznie to aż 270 znaków na przedstawienie oferty i zachęcenie do odwiedzenia strony internetowej firmy.

Osiągnij więcej wizyt na stronie internetowej
Łatwy dostęp do kluczowych informacji o firmie dzięki rozszerzeniom reklam Google Ads

Najczęściej wyszukiwane informacje – lokalizacja sklepu, nr telefonu, typy produktów czy modele, ceny, opinie, kody rabatowe i zniżki – wyświetlają się w wyszukiwarce Google wraz z reklamą AdWords (Google Ads). Dla potencjalnych klientów to ułatwienie a jednocześnie – zachęcenie do interakcji z linkiem sponsorowanym firmy. Zwiększeniu ulega powierzchnia reklamy Google Ads, co zmniejsza ryzyko jej przeoczenia.

  • Linki do podstron – łącza do najważniejszych stron umożliwiają bezpośrednie przejście do interesujących informacji.
  • Lokalizacja – adres najbliższej siedziby firmy z możliwością wyznaczenia trasy.
  • Połączenia – numer telefonu; na smartfonach wystarczy kliknąć, by nastąpiło połączenie.
  • Informacje – typy usług lub produktów, ich rodzaje, modele.
  • Objaśnienia – korzyści, które czynią ofertę wyjątkową.
  • Ceny – ceny produktów lub usług.
  • Promocje – kody rabatowe, kupony lub zniżki.
  • Aplikacja – link zachęcający do pobrania i zainstalowania aplikacji mobilnej firmy.

Monitoruj strony internetowe konkurentów, którzy wyświetlają reklamy w Google razem z Tobą
Szczegółowe dane o rankingu reklam AdWords w wyszukiwarce Google

Poprzez uruchomienie reklam Google Ads firma uzyskuje informacje o stronach internetowych, których linki sponsorowane wyświetlają się na te same zapytania.

  • Lista stron internetowych konkurentów.
  • Jak często konkurent wyświetla reklamy w Google.
  • Jak często reklamy w Google konkurenta są wyświetlane powyżej linków sponsorowanych firmy, w tym jak często na 1. pozycji.
  • Jak często firma i konkurent wyświetlają reklamy w Google równocześnie.
  • Średnia pozycja w wyszukiwarce Google, którą zajmują linki sponsorowane konkurenta.
  • Jak często reklamy Google Ads firmy wyświetlają się powyżej linków sponsorowanych konkurenta.

Poznaj zainteresowania i potrzeby klientów
Szczegółowe zapytania użytkowników wyszukiwarki Google

Dzięki wyświetlaniu reklam w Google możliwe jest poznanie dokładnych zapytań internautów. Wyświetlanie reklam Google Ads, które udzielają odpowiedzi na zapytania, buduje pozytywne relacje między klientami a firmą. Firma otrzymuje dane o odwiedzających stronę, takie jak wiek, płeć, lokalizacja, śr. czas spędzony w witrynie, przeglądane podstrony, itp.

KAMPANIA GOOGLE ADS / ADWORDS OD 150 PLN MIESIĘCZNIE
Chcesz reklamować firmę z Google Ads (dawniej AdWords), ale dysponujesz małym budżetem? Miesięczny koszt prowadzenia i optymalizacji kampanii z niewielkim budżetem to 150 PLN + VAT.

Wycena kampanii Google Ads / AdWords

Bezpłatna wycena miesięcznej obsługi i optymalizacji kampanii Google Ads – zadzwoń lub wyślij poniższe informacje:

* pole wymagane





Podane dane będą przetwarzane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na zgłoszenie przez okres nie dłuższy niż czas wymagany do zrealizowania tego celu.
Z administratorem danych osobowych można skontaktować się, pisząc na adres elektroniczny ado@highrank.pl.